måndag 12 maj 2008

Ännu mera kort

Här kommer ännu några beställningskort både till morsdag, student & konfirmation. Jag har som vanligt stämplar från magnolia & hänglar. Stansat med lite olika dies från QK & färglagt med distresser. Har även använt 3D-lack på lite olika ställen, flickans hjärta i halskragen, jordgubben, hjärtan i blomkrukan samt blommorna som bildar en krans på studentkortet. Glitterlim har jag satt på några av blommorna runt korset.

Jag har märkt att det syns dåligt här i bloggen att jag ofta skuggar vita delar som på studentklänningarna, kockens förkläde m.m. Jag brukar skugga med distress weather wood för att få mera liv i vita detaljer, även denna färg använder jag runt motivet för att få en tunn skugga. Effekten blir då att motivet höjs upp lite grann & får ett djup. Tack för alla snälla kommentarer om min färgläggning. Är det något ni undrar över är det bara att fråga!





7 kommentarer:

Heidi sa...

For noen nydelige kort du har laget igjen-du er bare så flink med farger og detaljer.

Klem fra Heidi

Hanne sa...

Kjempestilige kort, Sandra, jeg er helt enig med Heidi jeg (vi pleier egentlig å være det ofte *hihi*)

nattaklem fra Hanne:)

CraftyC sa...

These cards are gorgeous, you are very talented!
Clairexx

Anonym sa...

Fan vad snygga korten blev!!!!! Jag får nog trots allt gå kurs hos dig och kolla när du skuggar... det blir sååå snyggt!

Och vad häftigt med fickorna, det kortet tror jag nog att jag måste lifta, om det är ok?! *s*

Tack för senast oxå förresten! Himla trevligt! Hoppas vi ses snart igen, hade varit skoj att ses kanske varannan vecka eller nåt, och pyssla lite ihop?

Idag kom hÄnglars nya stämplar! Kolla deras inspirationsblogg! Jättesöta! =)

Kram Milo

Sinikka sa...

Nu har jag tittat på bloggen din.
Vilka underbara kort.
Kommer gärna och titta in flera gånger. Massvis med inspiration.

Sinikka

Marte sa...

Hei søte! :)

Så flotte kort! Du er bare så flink, blir så inspirert av både fargelegging og oppsett!

You rock! (sjekk min blogg!!)

Camilla sa...

Hei! Så flotte kort igjen!! Liker spesielt godt det nederste (sikkert pga fargene;)hihi). Men alle er nydelige. Du er en mester i fargelegging og design! Ha en flott dag!! Nå skal jeg snart ut å gå i 17. mai-tog:)

Klem, Camilla.